Aanvullende info over dit lesmateriaal

De webquests zijn speciaal ontworpen voor leerlingen van de derde graad dubbele finaliteit en behandelen verschillende thema's van aardrijkskunde (leerplan Aardrijkskunde B) en natuurwetenschappen  (leerplan III-Nat-da). Ze zijn opgezet als groepswerk, waarbij leerlingen in groepjes van 2 à 3 samenwerken om de opdrachten te voltooien. Door samen te werken, ontwikkelen ze niet alleen hun kennis over het thema, maar versterken ze ook hun samenwerkings- en onderzoeksvaardigheden.

Op het einde van elke webquest is er telkens een colofon voorzien met hierin extra informatie en bronvermelding.

 

Natuurwetenschappen

  • Thema 'Duurzame Chemie' .
    • De bedoeling is om leerlingen meer kennis en inzicht te verkrijgen  over verschillende toepassingen en processen binnen duurzame chemie, en hen te helpen begrijpen hoe chemie kan bijdragen aan een duurzame toekomst. 
    • We werken specifiek aan de doelstelling: Lln reflecteren over aangereikte toepassingen of processen in het kader van duurzame chemie (III-Nat-da 4 C).

 

Aardrijkskunde

  • Thema 'Klimaatverandering'
    • Leerlingen krijgen hier inzicht in wat de gevolgen van de klimaatverandering zijn en hoe onze aarde verder zal evolueren. Ook bekijken ze hoe de gevolgen aangepakt (moeten) worden zodat de wereld leefbaar blijft.
    • We werken specifiek aan de doelstelling: Lln reflecteren over de duurzaamheid van mogelijke maatregelen met betrekking tot klimaatverandering (III-Aar-da 13).

 

 

Extra informatie voor bezoekers:

Deze website biedt een overzicht van het lesmateriaal, de opdrachten en aanvullende bronnen die gebruikt worden om de thema's toegankelijk en interessant te maken voor de leerlingen. De bookwidgets op deze webquest zijn uiteraard gelinkt met mijn account, maar indien je graag de bookwidgets zelf wil delen met je leerlingen of aanpassen naar je eigen voorkeuren of mocht je als bezoeker interesse hebben in de leerinhoud of achtergrond van de webquest, dan mag je me altijd contacteren via de contactpagina.